پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230118
برنامه‌هاي جلوگيري از خام‌فروشي نفت شتاب گيرد
تاریخ انتشار : 1399/01/30 10:08:59
نمایش : 1261
حسن روحاني به وزير نفت دستور داد تا به روند پيشبرد برنامه‌ها و سياست‌هاي افزايش توليد فرآورده‌هاي نفتي و جلوگيري از خام‌فروشي نفت، بيش از پيش شتاب دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛حجت الاسلام حسن روحاني، ‌رئيس‌جمهور، امروز (جمعه ۲۹ فروردين) در گفت و گوي تلفني با بيژن زنگنه، وزير نفت اظهارداشت: با توجه به برنامه هاي اقتصادي دولت در يکسال اخير و تحقق پيشبرد اين برنامه ها بدون اتکاء بودجه کشور به درآمدهاي نفتي که براي نخستين بار در تاريخ کشور تجربه شد، اين فرصت بسيار مغتنم فراهم شده تا بتوانيم هر چه بيشتر از خام فروشي نفت نيز فاصله بگيريم.

رئيس جمهور با اشاره به نوسات شديد در بازار جهاني نفت و کاهش بهاي آن، گفت: شتاب دادن به برنامه هاي تدوين شده اين وزارتخانه براي براي افزايش توليد فراورده هاي نفتي و جلوگيري از خام فروشي، مي تواند آسيب نوسات شديد بازار جهاني و کاهش بهاي نفت را بر اقتصاد نيز به حداقل ممکن برساند.

روحاني سال جاري را سال آماده سازي و بهره برداري از پروژه هاي بزرگ عمراني و زيربنايي در کشور خواند و از وزير نفت خواست به گونه اي برنامه ريزي کند که پروژه هاي بزرگ نفتي کشور طبق برنامه ريزي و زمانبندي تدوين شده، در موعد مقرر در سال جاري مورد بهره برداري قرار گيرند.

رئيس جمهور افزود: چنانچه در مسير پيشبرد اين برنامه ريزي ها نيز مشکل و مانعي وجود دارد سريعا اين مشکلات به ستادي که براي اين منظور در دفتر رئيس جمهور تشکيل شده، ارجاع شود تا هر چه سريعتر اين موانع احتمالي با همراهي و همکاري برطرف شود.

وزير نفت نيز در اين گفت و گو گزارشي را درباره روند پيشرفت پروژه هاي نفتي، بازار جهاني نفت و تبادلات نفتي با کشورهاي جهان ارائه داد.

انتهاي پيام/ا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html